[vc_row][vc_column][vc_column_text]

“Безусловната любов към синьото в неизбежното търсене на смисъла.”

[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner width=“2/3″][vc_column_text]

Това е само кратка препратка към една анимационна антология, лишена от какъвто и да било наративно свързващ ги елемент освен това, че е с фантастична насоченост. Освен това, анимационната стилистика в 18-те епизода на  “Любов, смърт и роботи” на Netflix е различна. Темите варират от реализъм, до вампири, хипер-интелигентно кисело мляко, алтернативната смърт на Хитлер (в много вариации включително от прекомерно количество секс) и личният ни фаворит – олицетворението на човешкото търсене на красота – Зима Блу.

[/vc_column_text][vc_column_text]

Поредицата е плод на продуцентите Дейвид Финчър и Тим Милър (Deadpool), както и множество анимационни студия и екипи. Проектът е олицетворение на голямата промяна във визуалния медиум* и начина на разказване на истории през последните години, и по-конкретно в късометражното кино.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/3″][vc_single_image image=“2680″ img_size=“large“ alignment=“right“ onclick=“custom_link“ css_animation=“fadeInRight“ link=“https://www.netflix.com/bg/title/80174608″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=“1/2″][vc_column_text]

Интересното за компилацията е, че се ражда като опит за нов прочит на анимациите по Heavy Metal Magazine*. Реализацията му отнема повече от 9 години и Финчер, сменя редица партньори. Никой не се престрашава да застане с пълна сила зад концепцията на пълнометражен филм от множество несвързани кратки анимации. Накрая влизат в преговори с Netflix и получават пълна свобода и финансовия гръб на компанията, за което в крайна сметка им сваляме шапка.

[/vc_column_text][vc_column_text]

Има много артисти, работещи в малки компании, които не могат да реализират пълнометражни филми“, казва Милър. „Това е огромно бреме, но за това пък по-малките студия осъществяват късометражни проекти с много високо качество, а ние познаваме тези екипи, повечето от тях са конкуренти на [Blur] и са пълни с хора, които не искат да правят филми за говорещи животни. Знаехме кои са те, знаехме и че вършат страхотна работа.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=“1/2″][vc_single_image image=“2682″ img_size=“large“ onclick=“custom_link“ css_animation=“fadeInRight“ link=“https://www.imdb.com/title/tt0082509/mediaviewer/rm1044266752″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Днес се спираме на една от анимациите, която ни впечатли най-много и лично смятаме, че е материал достоен за Оскар. И то доста повече от тазгодишния фаворит!

[/vc_column_text][vc_gallery interval=“3″ images=“2686,2687,2685″ img_size=“large“][vc_column_text]

Zima Blue e базиран на кратък разказ от  Алистър Рейнолдс. Проектът е реализиран от френското студио – Passion Pictures Paris и режисиран от известният аниматор Робърт Вали(Aeon Flux). Историята е оптимистична разходка из творчеството на интергалактическия художник Zima Blue, изключителния му житейски път и последното му творение. Няма да навлизаме в детайли за да не разваляме удоволствието от обрата, само ще споменем, че самият разказ улавя безупречно добре вечното търсене на красота. Анимацията определено е забележителна като стилистика и позволява на огромната по обхват история и визия да намерят място в едва 8 минутната рамка. Всичко е прекрасно и преобладаващия син цвят, като неразделен елемент от целия живот на Зима в множеството му прояви, прави силно впечатление и остава със зрителя, дълго след като минат финалните надписи.   

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjJmYi1yb290JTIyJTNFJTNDJTJGZGl2JTNFJTBBJTNDc2NyaXB0JTIwYXN5bmMlM0QlMjIxJTIyJTIwZGVmZXIlM0QlMjIxJTIyJTIwY3Jvc3NvcmlnaW4lM0QlMjJhbm9ueW1vdXMlMjIlMjBzcmMlM0QlMjJodHRwcyUzQSUyRiUyRmNvbm5lY3QuZmFjZWJvb2submV0JTJGZW5fVVMlMkZzZGsuanMlMjN4ZmJtbCUzRDElMjZhbXAlM0J2ZXJzaW9uJTNEdjMuMiUyMiUzRSUzQyUyRnNjcmlwdCUzRSUzQ2RpdiUyMGNsYXNzJTNEJTIyZmItdmlkZW8lMjIlMjBkYXRhLWhyZWYlM0QlMjJodHRwcyUzQSUyRiUyRnd3dy5mYWNlYm9vay5jb20lMkZwYXNzaW9ucGljdHVyZXMlMkZ2aWRlb3MlMkYyMzA4NzIwNjU2MDM4OTM1JTJGJTIyJTNFJTNDYmxvY2txdW90ZSUyMGNpdGUlM0QlMjJodHRwcyUzQSUyRiUyRnd3dy5mYWNlYm9vay5jb20lMkZwYXNzaW9ucGljdHVyZXMlMkZ2aWRlb3MlMkYyMzA4NzIwNjU2MDM4OTM1JTJGJTIyJTIwY2xhc3MlM0QlMjJmYi14ZmJtbC1wYXJzZS1pZ25vcmUlMjIlM0UlM0NhJTIwaHJlZiUzRCUyMmh0dHBzJTNBJTJGJTJGd3d3LmZhY2Vib29rLmNvbSUyRnBhc3Npb25waWN0dXJlcyUyRnZpZGVvcyUyRjIzMDg3MjA2NTYwMzg5MzUlMkYlMjIlM0VMb3ZlJTJDJTIwRGVhdGglMjAlMjZhbXAlM0IlMjBSb2JvdHMlMjAlMjYlMjMwMzklM0JaaW1hJTIwQmx1ZSUyNiUyMzAzOSUzQiUzQyUyRmElM0UlM0NwJTNFWmltYSUyMEJsdWUlMkMlMjBkaXJlY3RlZCUyMGJ5JTIwUm9iZXJ0JTIwVmFsbGV5JTIwcHJvZHVjZWQlMjBieSUyMFBhc3Npb24lMjBBbmltYXRpb24lMjBTdHVkaW9zJTJDJTIwaXMlMjB0aGUlMjBzdG9yeSUyMG9mJTIwYSUyMHJlbm93bmVkJTIwYXJ0aXN0JTIwcmVjb3VudGluZyUyMGhpcyUyMG15c3RlcmlvdXMlMjBwYXN0JTIwYW5kJTIwcmlzZSUyMHRvJTIwZmFtZS4uLiUwQVdhdGNoJTIwaXQlMjBub3clMjBhcyUyMHBhcnQlMjBvZiUyMExvdmUlMkMlMjBEZWF0aCUyMCUyNmFtcCUzQiUyMFJvYm90cyUyMG9uJTIwTmV0ZmxpeCUyMG5vdyUyMCUwQWh0dHAlM0ElMkYlMkZ3d3cucGFzc2lvbi1waWN0dXJlcy5jb20lMkZ1ayUyRmFuaW1hdGlvbi1zdHVkaW9zJTJGcHJvamVjdCUyRmxvdmUtZGVhdGgtcm9ib3RzLXppbWEtYmx1ZSUyRiUzQyUyRnAlM0VQb3N0ZWQlMjBieSUyMCUzQ2ElMjBocmVmJTNEJTIyaHR0cHMlM0ElMkYlMkZ3d3cuZmFjZWJvb2suY29tJTJGcGFzc2lvbnBpY3R1cmVzJTJGJTIyJTNFUGFzc2lvbiUyMFBpY3R1cmVzJTNDJTJGYSUzRSUyMG9uJTIwVHVlc2RheSUyQyUyME1hcmNoJTIwMTklMkMlMjAyMDE5JTNDJTJGYmxvY2txdW90ZSUzRSUzQyUyRmRpdiUzRQ==[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Режисьор

Robert Valley

Сценарии (по азбучен ред)

Philip Gelatt(written by)
Tim Miller(created by)
Alastair Reynolds(based on the short story written by)

В ролите

Kevin Michael RichardsonKevin Michael RichardsonZima (voice)
Emma ThornettEmma ThornettClaire (voice)

[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]* През последните 10 години интернет промени изцяло разбиранията за визуалното изкуство. Цялото визуално съдържание в мрежата днес не може да се определи просто като изобразително или кинематографично съдържание. Множеството дигитално обработени изображения, късометражни видеа, гиф-анимации, мемета и редиците уеб базирани сериали са един изцяло нова съвкупност или кутлтура събрана в израза “визуален медиум”. [/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]